Monday, February 14, 2011

Zimbra Desktop 2.0.1 | Aplikasi pembuka banyak Email di satu layar monitor

(INDONESIAN)
Zimbra Desktop (78.373 MB) adalah sebuah aplikasi mail client yang sanggup menarik banyak email (lebih dari satu jenis alamat email) ke dalam satu layar monitor komputer. Zimbra Desktop sangat cocok dipakai oleh Anda yang punya mobilitas tinggi, ataupun bagi anda yang bekerja dan bergelut dengan email sehari-harinya.

Bagi seorang blogger, memasang Zimbra Desktop merupakan
keharusan karena akan sangat membantu dalam mengelola dan atau membalas komentar yang muncul di blog. Ini dikarenakan semua alamat email sudah kita daftarkan/masukkan ke Zimbra Desktop. Jadi sekali buka Zimbra Desktop, semua email yang kita punya akan langsung terbuka sehingga mempermudah kita dalam memantau email-email tersebut. Kalau boleh saya katakan, aplikasi ini adalah aplikasi email all in one.
(ENGLISH)
Zimbra Desktop is the next-generation email and collaboration client.The free Zimbra Desktop client allows you to meld the online and offline worlds – storing and synching your email, calendar, contacts, files and documents in the cloud, yet having them locally accessible when on the road. Zimbra Desktop aggregates information across accounts (Zimbra, Yahoo! Mail, Gmail, Hotmail, etc.) and social networks (Facebook, Digg, Twitter, etc.) to help make communicating & sharing information easier than ever.

Work Online or Offline
Zimbra Desktop is the perfect compliment to Zimbra’s web interfaces because it allows you to have your Zimbra email, calendar, contacts, document, shares and files on your local desktop as well as saved in the cloud. If you ever offline, you can keep on working and when you re-connect all your data automatically syncs again. It even works with any other email account

All Your Accounts in One Place
Zimbra Desktop allows you to collect multiple accounts in a single place. Whether Yahoo! Mail, Gmail, Hotmail or AOL mail, all of your email, calendar and contacts are integrated into a single UI along with your Zimbra mail. It’s simple to set up and, best of all it can all be accessed offline. Try doing that with your existing webmail accounts

A Social Gathering
Zimbra Desktop also provides a single place to gather all tweets, Facebook posts, Digg articles, and many more. It’s the most complete cross-platform email and social media account manager available today. And when used with Zimbra Collaboration Server, your information is now available everywhere – whether at your desktop, in front of a browser or on your mobile phone.

Try Zimbra Desktop with Zimbra Collaboration Server
You can use Zimbra Desktop with or without Zimbra Collaboration Server (ZCS). If you choose to try ZCS you will be able to get your email on any computer with the web version of our experience plus access email, contacts, and calendar on thousands of mobile devices. Contact Zimbra sales for more info or install the free trial server!
Walaupun sifatnya freeware (gratis), saya pastikan aplikasi ini akan sangat berguna bagi Anda, jadi tunggu apalagi, langsung saja unduh software-nya di Link Download di bawah ini:

atau
Zimbra Desktop 7.1.4 (updated!)

NOTE: Sebelum mendownload, jangan lupa memilih jenis OS komputer Anda (Windows, Mac, atau Linux).

Setelah proses download selesai, langkah selanjutnya tinggal meng-instalnya di komputer. Untuk meng-instal dan menggunakan Zimbra Desktop, perhatikan langkah-langkah di bawah ini:

PANDUAN INSTALASI:
  1. Jalankan INSTALLER-nya ( zdesktop 2.0.1 b10659 win 32.exe atau zdesktop_7_1_4_ga_b11299_win32.m ) 
  2. Buka programnya. Pada waktu buka pertama kali akan muncul Windows Script. Tunggu saja sampai selesai. Selanjutnya akan muncul layar Zimbra Desktop. Lakukan saja semua langkah sesuai yang diminta. 
  3. Untuk memasukkan (atau menambah) alamat Email baru, tinggal klik Setup>ADD NEW ACCOUNT 
  4. Bila diperlukan Anda bisa memberikan tanda centang pada kedua pilihan dibawah ini (kalau Anda sudah pernah menggunakan email-email Anda tsb sebelumnya) Synchronize all calendars  &  Synchronize all contacts and groups. Kemudian klik Launch Desktop.  Selanjutnya akan berlangsung proses sinkronisasi. Tunggu sampai selesai sebelum menambahkan alamat email yang lain.
SEMOGA BERMANFAAT!

No comments: